Service på telefonen

Telefonpasning i et Call Center

Du kender givetvis godt den der irriterende følelse af at sidde ved telefonen og vente på, at du står som nr. 1 i køen. Du har nemlig ringet op til en webshop for at få svar på nogle spørgsmål omkring et produkt, du er interesseret i.

Så er det din tur

Du bliver glad, når du hører, at du er nr. 1 i køen og venter gerne i 3 minutter længere. Når du så endelig hører en stemme, som spørger om, hvad hun kan hjælpe dig med, så bliver du helt paf. Du går ligesom i stå og finder hurtigt den liste, som du havde skrevet dine spørgsmål på. Pigen, du taler med lytter til dig og gentager dine spørgsmål. Hun fortæller dig, at hun lige skal undersøge det og det også vil hun kunne svare dig. Hun spørger, om du vil vente, eller om hun skal ringe dig op.

Du vælger at vente. I ventetiden tænker du over, at hun da er sød og god til telefonpasning. Du har selv prøvet at passe telefonen for en webshop for nogle år siden. Det var en hektisk erfaring. Du holdt ikke i det job ret længe. Nu håber du, at du får nogle fornuftige svar.

Kompetente svar

Der går måske tre minutter, så er pigen tilbage. Hun fortæller dig alt om produktet, som du har haft spørgsmål til. Du kan forstå, at det ikke er det rigtige produkt og spørger hende, om hun kan anbefale et andet. Det kan hun. Du skriver navnet og nummeret på modellen ned og fortæller hende, at du vil se nærmere på det. I ringer af.

Du sætter dig ved din skærm og kigger på produktet, hun anbefalede. Hun fortsætter sin hektiske dag med telefonpasning og servicering af kunder for den webshop, hun varetager opgaverne med telefonpasning for. Du klikker på billederne af produktet og vælger at købe det.